loading
Vragen
  • Wat is De Kroepoekfabriek?

    Goede vraag! De Kroepoekfabriek is een professioneel poppodium: een plek waar wekelijks artiesten optreden. Zowel bands als dj’s en mc’s in tal van genres vinden hier hun plek. Nationale bekendheden en regionale helden wisselen elkaar af. Ook kan je hier terecht voor popmuziek gerelateerde workshops zoals concertfotografie, dj-en en producing.

  • Wanneer is De Kroepoekfabriek geopend?

    De Kroepoekfabriek is alleen voor publiek geopend tijdens evenementen. Wel is het team te bereiken op kantoordagen tussen 09.00 en 17.00 uur voor alle vragen, voorstellen en ideeën.

  • Hoeveel mensen kunnen er in De Kroepoekfabriek?

    De capaciteit van De Kroepoekfabriek is 300 man staand publiek in de zaal. Naast de zaal beschikken we over een aantal multifunctionele studio’s, variërend in capaciteit.

  • Kan ik De Kroepoekfabriek huren voor mijn eigen evenement?

    Absoluut! De Kroepoekfabriek heeft hiervoor veel en bovendien uiteenlopende mogelijkheden. Van markten tot conferenties, bruiloften, dansfeesten en diners, van feestjes tot cd-presentaties, zowel zakelijk als particulier. Je kunt de zaal en afzonderlijke ruimtes los huren of wij kunnen je helpen met het volledige programma en alles wat daarbij komt kijken. Benieuwd naar al die mogelijkheden en bijbehorende kosten? Neem gerust contact op met onze collega Odair Brito via odair[at]kroepoekfabriek.nl of bel even naar 010-4455580. Langskomen kan natuurlijk ook! Maak hiervoor van tevoren wel even een afspraak. Voor meer informatie kan je ook op de verhuurpagina kijken.

  • Ik heb een te gek idee voor jullie programmering. Wat kan ik daarmee doen?

    Als je een idee of concept hebt wat aansluit bij het profiel van De Kroepoekfabriek als poppodium, mail dan naar onze programmeur Elroy: elroy[at]kroepoekfabriek.nl. Dit geldt voor ook bands die graag bij ons komen optreden. Let wel: onze programmeur wordt overladen met aanbod. We kunnen daarom niet garanderen dat hij ook reageert. Natuurlijk doet hij wel enorm zijn best!

  • Hoe steekt De Kroepoekfabriek organisatorisch in elkaar?

    De Kroepoekfabriek bestaat uit een stichting met een cultureel doel waarin de programma-activiteiten ontplooid worden. Daaronder bestaat er een BV waarvan de stichting enig aandeelhouder is. Binnen de BV vinden onze horeca- en verhuuractiviteiten plaats waardoor we met dezelfde spelregels werken als de horeca. Verder bestaat het team uit een kleine groep vaste krachten (velen op parttime basis) welke een grote groep vrijwilligers (de Kroe) aansturen.

    De Kroe bestaat uit mensen uit alle rangen en standen, van jong tot ouder. Zij bemannen tijdens evenementen de kassa, dj-set, bar en garderobe, zorgen voor de licht- en geluidstechniek en nemen de artiesten onder hun hoede. Het vaste team draagt zorg voor de samenstelling van het programma, de marketing en alle andere zaken die nodig zijn om een poppodium draaiende te houden, in nauwe samenwerking met de Kroe. Zonder de Kroe zou De Kroepoekfabriek niet bestaan.

  • Klinkt leuk allemaal! Kan ik bij jullie komen werken?

    Dat kan! Over het algemeen zijn we altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Kijk daarvoor even hier. Ook hebben we regelmatig leerzame stageplekken te vervullen en heel af en toe komt er een betaalde vacature vrij. Voor stageplaatsen en vacatures moet je hier zijn.

  • Hoe kom ik in contact met De Kroepoekfabriek?

    Je kan ons altijd bellen (010-4455580, tijdens kantooruren) of mailen (info@kroepoekfabriek.nl). Check ook de team- en contactpagina.

  • Nemen jullie gekochte tickets terug?

    Nee, gekochte tickets nemen wij onder geen voorwaarde terug. Natuurlijk krijg je wel je geld terug in het geval van annulering van het evenement. Ook bij verplaatsing van een evenement bieden we je dit aan, als je niet kan op de nieuwe datum.

  • Kost de garderobe geld?

    Nee, het ophangen van je jas of het achterlaten van de tas is geheel gratis. Enkel tijdens een evenement georganiseerd door derden kan het zo zijn dat er een kleine vergoeding gevraagd wordt voor de garderobe. Bij gebruik van de garderobe is ons garderobereglement van toepassing.

  • Hoe kan mijn consumpties betalen in De Kroepoekfabriek?

    In De Kroepoekfabriek hebben we gekozen voor ‘pin-only’: een opstelling waarbij je snel en gemakkelijk met je pinpas betaalt aan de bar. Dat kan zowel contactloos als op de ‘klassieke’ manier.

  • Maar ik heb nog consumptiemuntjes! Wat nu?

    Onze consumptiemuntjes zijn vanaf 1 januari 2018 niet meer geldig. Sinds onze overstap naar pin-only halverwege 2017, hebben we iedereen een half jaar de kans gegeven om zijn of haar oude consumptiemuntjes nog uit te geven, tot en met 31 december 2017.

  • Nemen jullie oude consumptiemunten terug?

    Nee, aangeschafte consumptiemunten nemen wij niet terug.

  • Hoe kom ik bij De KF?

    Lopend, fietsend, met de metro of de auto. En vergeet de motor niet. Alle gekheid op een stokje: als je wilt weten hoe we het best bereikbaar zijn moet je even hier kijken.

  • Kan ik geld wisselen of pinnen in De Kroepoekfabriek?

    Contant geld wisselen is bij ons mogelijk in de garderobe. Geld bijpinnen kan bij ons niet.

  • Hanteert De Kroepoekfabriek een minimumleeftijd?

    Bij nachtevenementen (oftewel clubavonden) wel, bij concerten niet. Bij clubavonden hanteren wij vaak een minimumleeftijd van 16 jaar. Hierop controleert De Kroepoekfabriek; het meenemen van een ID-bewijs, paspoort of rijbewijs is daarom verplicht. Het niet bij hebben van een dergelijk bewijs resulteert in het weigeren van de toegang.

    Een enkele keer kan het voorkomen dat de minimumleeftijd afwijkt; kijk daarom altijd bij het betreffende evenement wat de minimumleeftijd is.

    Voor consumpties geldt: geen alcohol onder de 18. Op vertoon van ID-bewijs, rijbewijs of paspoort krijgt men een 18+ bandje. Bij twijfel vraagt het personeel van De Kroepoekfabriek hier om. Geen id? Dan ook geen bandje. Bij overtreding (d.w.z. het in de hand hebben of drinken van alcoholhoudende dranken zonder bandje) wordt de overtreder de verdere toegang per direct ontzegd. Je hebt geen recht op restitutie van entreegelden, aangezien je de huisregels hebt overtreden.

    We adviseren bij concerten jongeren tot 15 jaar vergezeld te laten gaan van een volwassene.

  • Waar kan ik jullie huisregels terugvinden?

    De huisregels zijn bindend en gelden op het moment dat De Kroepoekfabriek en het direct daaraan grenzende terrein betreden wordt. De huisregels kun je hier vinden.

  • Wat gebeurt er als ik de huisregels overtreed?

    Dat hangt er helemaal vanaf welke huisregel je overtreedt natuurlijk, sommige regels tellen zwaarder dan anderen. Sancties variëren van directe ontzegging van de verdere toegang (oftwel: jas pakken en naar huis) tot ontzegging voor langere tijd. In het laatste geval ontvang je altijd een officiële brief thuis. Bij overtreding van de wet wordt echter altijd de politie ingeschakeld, geen uitzonderingen.

  • Algemene Voorwaarden en disclaimer

    De Kroepoekfabriek hanteert de algemene voorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze zijn hier te vinden.

    De Kroepoekfabriek besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. De Kroepoekfabriek is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via internet of technische storingen. Alle informatie is onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. De Kroepoekfabriek behoudt het recht om handelingen die zijn voltrokken aan de hand van foutieve informatie, ongedaan te maken.

  • Nemen jullie gekochte tickets terug?

    Nee, gekochte tickets nemen wij onder geen voorwaarde terug. Natuurlijk krijg je wel je geld terug in het geval van annulering van het evenement. Ook bij verplaatsing van een evenement bieden we je dit aan, als je niet kan op de nieuwe datum.

  • Hoe kan ik aan tickets voor evenementen in De Kroepoekfabriek komen?

    Tickets voor concerten en evenementen van De Kroepoekfabriek koop je online, bij de Platenreus of aan onze deurkassa. Zowel aan de deurkassa als bij de Platenreus kan je je tickets betalen met cash en pin. Op onze website betaal je met creditcard of iDeal.

    • De deurkassa is enkel geopend tijdens concerten en evenementen, vanaf een half uur voor aanvang van het programma.
    • De Platenreus (platenzaak) vind je op de Hoogstraat 210 in Vlaardingen Centrum en je bent welkom tijdens de openingstijden. Je kan hier tickets tegen het voorverkooptarief krijgen, dezelfde prijs als op onze website.

    Leden van de Rabobank krijgen, op vertoon van hun pas, 50% korting op een kaartje. Deze korting betaalt de Rabobank voor hun leden. Lees hier meer over kortingen.

  • Hanteert De Kroepoekfabriek een minimumleeftijd om binnen te komen?

    Bij nachtevenementen (oftewel clubavonden) wel, bij concerten niet. Bij clubavonden hanteren wij vaak een minimumleeftijd van 16 jaar. Hierop controleert De Kroepoekfabriek; het meenemen van een ID-bewijs, paspoort of rijbewijs is daarom verplicht. Het niet bij hebben van een dergelijk bewijs resulteert in het weigeren van de toegang.

    Een enkele keer kan het voorkomen dat de minimumleeftijd afwijkt; kijk daarom altijd bij het betreffende evenement wat de minimumleeftijd is.

    Voor consumpties geldt: geen alcohol onder de 18. Op vertoon van ID-bewijs, rijbewijs of paspoort krijgt men een 18+ bandje. Bij twijfel vraagt het personeel van De Kroepoekfabriek hier om. Geen id? Dan ook geen bandje. Bij overtreding (d.w.z. het in de hand hebben of drinken van alcoholhoudende dranken zonder bandje) wordt de overtreder de verdere toegang per direct ontzegd. Je hebt geen recht op restitutie van entreegelden, aangezien je de huisregels hebt overtreden.

    We adviseren bij concerten jongeren tot 15 jaar vergezeld te laten gaan van een volwassene.

  • Hoe kan ik online aan kaartjes komen?

    Om via de site van De Kroepoekfabriek kaartjes te kunnen bestellen, heb je een account nodig van Stager. Je kunt er gemakkelijk eentje aanmaken en hiermee inloggen. Betalingen gaan via iDeal of per creditcard. Houd je benodigdheden voor internetbankieren bij de hand. Hier volgen de stappen:

    Nog geen account?
    Klik op de knop ‘Tickets Kopen’ op onze website bij het programma-item naar keuze. Klik op ‘KIES’ achter de kaartsoort, en selecteer de gewenste hoeveelheid. Je kan vervolgens verder winkelen of je bestelling afronden. Als gaat afronden moet je registreren. Klik hierop, vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘bewaar’. Let op: de bevestiging van de aankoop van je tickets en de tickets zelf krijg je op het e-mailadres dat je voor dit account invult. Bij het plaatsen van de bestelling verschijnen vervolgens de betaalopties. Vink het vakje voor ‘Ik accepteer de Algemene Voorwaarden en de Privacy Policy’ aan en kies voor de gewenste betaalmethode. Volg vervolgens de instructies van je bank. Daarna kom je terug in Stager kan kan je je tickets downloaden. Niets ontvangen? Check ook je SPAM-box/Ongewenste e-mail even. In de e-mail zijn de tickets als .pdf-bestand bijgevoegd. Neem de tickets geprint of op je telefoon mee naar het event. Echt niets ontvangen? Log in dan nogmaals in op Stager via onze website. De tickets zijn daar onder het kopje “Bestelhistorie” terug te vinden. Niets gevonden? Bel of mail naar De Kroepoekfabriek op 010-4455580 of info@kroepoekfabriek.nl.

    Al wel een account?
    Klik op de knop ‘Tickets Kopen’ op onze website bij het programma-item naar keuze. Selecteer de gewenste ticketsoort en klik op ‘Kies’. Geef vervolgens het gewenste aantal aan en klik op ‘plaats bestelling’ of ‘verder winkelen’. Bij het plaatsen van de bestelling verschijnen de betaalopties. Vink het vakje voor ‘Ik accepteer de Algemene Voorwaarden en de Privacy Policy’ aan en kies voor de gewenste betaalmethode. Volg vervolgens de instructies van je bank. Daarna kom je terug in Stager en kan je je tickets downloaden. Ook worden ze per e-mail naar je toegezonden. Niets ontvangen? Check ook je SPAM-box/Ongewenste e-mail even. In de e-mail zijn de tickets als .pdf-bestand bijgevoegd. Neem de tickets geprint of op je telefoon mee naar het event. Echt niets ontvangen? Log in dan nogmaals in op Stager via onze website. De tickets zijn daar onder het kopje “Uw Tickets” terug te vinden. Niets gevonden? Bel of mail naar De Kroepoekfabriek op 010-4455580 of info@kroepoekfabriek.nl.

     

    Hoe koop ik de Rabotickets?
    Wanneer je op ‘Tickets kopen’ hebt geklikt of via Facebook op ‘Find tickets’ klikt, kom je in de webshop. Ga eerst naar het menu (linksbovenin) en klik op ‘Login’. Login met de bestaande gegevens en de opties voor tickets met Rabokorting verschijnen in het overzicht, mits je door ons bent aangemerkt als rechthebbende (lees wat verder hieronder wat je daarvoor moet doen). Bij het plaatsen van de bestelling verschijnen de betaalopties. Vink het vakje voor ‘Ik accepteer de Algemene Voorwaarden en de Privacy Policy’ aan en kies voor de gewenste betaalmethode. Volg vervolgens de instructies van je bank. Daarna kom je terug in Stager en kan kan je je tickets downloaden. Ook worden ze per e-mail naar je toegezonden.

  • Hoe kan ik de tickets betalen?

    Online kan je betalen met iDeal of met je creditcard. Voor bedrijven bestaat de mogelijk om op factuur kaarten te bestellen. Ideaal voor een bedrijfsuitje! Neem hiervoor contact op met De Kroepoekfabriek per e-mail (info@kroepoekfabriek.nl) of telefoon (010-4455580). Aan de deur kan je zowel met cash als pin betalen; hetzelfde geldt voor de Platenreus.

  • Waarom brengt De Kroepoekfabriek administratiekosten in rekening en wat zijn dit?

    Administratiekosten, oftewel de ‘fee’, zijn kosten die ons in staat stellen het ticketingsysteem en het betalingsverkeer te bekostigen. Tot 1 januari 2015 heeft De Kroepoekfabriek nooit administratiekosten in rekening gebracht. Helaas zijn we sindsdien genoodzaakt administratiekosten à 1 euro per kaartje in rekening te brengen. Hoewel dit bij veel podia al heel lang ‘normaal’ is, heeft De Kroepoekfabriek deze kosten tot voor kort nooit willen doorberekenen. We hebben deze kosten weten te beperken tot 1,00 euro per ticket.

  • Waarom zijn online kaarten vaak goedkoper dan kaarten aan de deur?

    Dat heeft een aantal redenen. We willen graag dat je online je ticket bestelt, omdat we op deze manier lange rijen voor de kassa zoveel mogelijk kunnen beperken. Bovendien is het voor De Kroepoekfabriek goedkoper wanneer je je kaartje online koopt in plaats van aan de deur. De kassa moet namelijk worden bemand door een medewerker en de tickets die we uitprinten kosten natuurlijk ook geld. Vandaar dat we online bestellen willen ‘belonen’.

  • Hoe lang heb ik de tijd om online te bestellen en waarom is deze tijdslimiet er?

    Je hebt in totaal 15 minuten de tijd om je bestelling af te ronden vanaf het moment dat je de gewenste tickets hebt geselecteerd. Na het verlopen van de limiet komen de tickets opnieuw vrij. Dit is gedaan om bij populaire concerten die snel uitverkocht dreigen te raken, iedereen een kans te geven tickets te kopen.

  • Ik heb geen printer, is dat erg?

    Geen stress! We kunnen aan de deur je kaarten scannen vanaf het scherm van je smartphone. Geen smartphone? Noteer dan het transactienummer en neem dit mee op de avond van het concert. Met dit transactienummer kun je je tickets op naam opvragen bij de kassamedewerker van De Kroepoekfabriek. Dan krijg je je toegangsticket met barcode die je kunt laten scannen bij de toegangscontrole. De kassa is vanaf een half uur voor aanvang van het concert of evenement geopend, vanaf het moment dat ook de deuren openen.

  • Kan ik door misbruik van e-tickets toch gratis binnenkomen?

    Nee, kopiëren van de barcode is zinloos. Iedere code is uniek en met je transactienummer kun je slechts éénmalig je tickets met barcode ophalen bij de kassa. Ofwel: de barcode kan slechts één keer worden gescand bij de toegangscontrole. Zonder een geldige barcode heb je geen recht op toegang! Bij twijfel over de juistheid van je bestelling kan om legitimatie worden gevraagd. Let op: voorkom misbruik van je transactienummer met barcode(s). Houd je nummer en de barcode(s) strikt privé, zodat anderen deze niet kunnen kopiëren en gebruiken. Nadat de code is gescand, is de barcode niet meer geldig en is ook niet meer na te gaan wie de barcode al heeft gebruikt.

  • Wat als een evenement wordt afgelast of verplaatst, krijg ik dan mijn geld terug?

    Als het concert niet doorgaat op de aangekondigde datum, nemen wij altijd contact met je op. Je krijgt vanzelfsprekend een vervangende datum of terugbetaling aangeboden.

  • Ik wil mijn accountgegevens wijzigen, kan dat?

    Als je ingelogd bent, kun je ook de gegevens in je account wijzigen. Bijvoorbeeld je e-mailadres, telefoonnummer of je muziekvoorkeur. Maar ook je wachtwoord. Het is belangrijk dat de gegevens in je account correct zijn. Zo kunnen we je bijvoorbeeld bereiken indien een concert waarvoor je tickets hebt gekocht niet door mocht gaan of er wanneer er andere veranderingen zijn.

  • Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan in het inlogscherm, tijdens het voltooien van je aankoop, op ‘wachtwoord vergeten?’. Instructies worden dan naar het bij het account horende e-mailadres gestuurd.

  • Ik ben mijn e-ticket met barcode(s) kwijt, wat nu?

    Het kan in een enkel geval gebeuren dat de bevestigingsmail met e-ticket en barcode na betaling van de tickets niet aankomt op je e-mailadres. Of dat je je e-ticket kwijt bent geraakt. Log even eventjes in op Stager, via onze website. Onder het kopje “Bestelhistories” is je volledige bestelhistorie terug te vinden en kan je je tickets opnieuw uitprinten. Niets gevonden? Neem dan contact op met De Kroepoekfabriek via info@kroepoekfabriek.nl of via 010-4455580 (op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur). Wij kunnen je e-ticket opnieuw toesturen. Ook kun je op de dag van het evenement langskomen bij de kassa; op vernoeming van je naam kunnen wij de tickets aan de deur alsnog uitprinten.

  • Het bestellen lukt niet…

    Vervelend dat het niet lukt! Allereerst excuses. Mocht je problemen hebben met de bestelling van je tickets via de site van De Kroepoekfabriek, neem dan contact op met De Kroepoekfabriek. Dat kan telefonisch, tijdens kantooruren, via 010-4455580 of per e-mail via info@kroepoekfabriek.nl. We zullen je dan zo snel en goed mogelijk helpen!

  • Kan ik zien wat ik eerder heb besteld bij De Kroepoekfabriek (bestelhistorie)?

    Jazeker. Als je ingelogd bent, kijk dan rechtsboven in en klik op het kopje “Bestelhistorie”. Hier kan je al je gekochte tickets terug vinden en eenvoudig downloaden en printen.

  • Hoe werkt de Rabokorting en hoe kom ik eraan?

    Leden van Rabobank Rotterdam krijgen maar liefst 50% korting op een ticket, zowel in de voorverkoop als aan de deur. Deze korting geldt voor één persoon per evenement en is persoonsgebonden. De korting van 50% wordt berekend over de entreeprijs exclusief 1 euro servicekosten. De voorwaarden voor een korting zijn als volgt:

    • je bankiert bij Rabobank Rotterdam;
    • je bent lid bij Rabobank Rotterdam (lid worden kan hier en hier);
    • je staat in ons systeem aangemerkt als rechthebbende op de Raboledenkorting.

    Aanmerken als rechthebbende
    Om vervolgens in ons systeem aangemerkt te worden voor de korting, kan je contact opnemen middels een mailtje (info@kroepoekfabriek.nl). Geef hierin je voor- en achternaam en e-mailadres aan en stuur een scan/foto van je bewijs van lidmaatschap mee. Wij merken je aan en bevestigen het als dit het geval is. Vanaf dat moment kan je gebruik maken van de korting bij een bestelling via internet. Na inloggen (linksboven in de ticketshop) zal de korting vanzelf verschijnen in het overzicht van beschikbare tickets.

    Korting aan de deur
    Om de korting aan de deur te mogen ontvangen, dien je je bewijs van lidmaatschap en een ID-bewijs te kunnen tonen.

    Ook kan je hier meer lezen over de Rabokorting.

  • Het evenement is uitverkocht, help! Wat nu?

    De term verraad het al natuurlijk: wij hebben echt geen tickets meer voor het betreffende evenement. Contact zoeken met de vraag of er toch écht niet meer één kaartje is, heeft geen zin. Wat wel kans van slagen biedt, is zoeken naar een tweedehands ticket. Vaak is er wel iemand die niet meer kan en zijn ticket te koop aanbiedt. Dit kan bijvoorbeeld op het Facebookevent of Ticketswap.

    Maar let op: er schuilt gevaar tot oplichting. Om het risico op oplichting te minimaliseren adviseren wij het gebruik van Ticketswap. Dit is een relatief betrouwbaar kanaal voor tweedehands tickets. Check bij twijfel van echtheid ook Ticket Oplichting.

    Disclaimer: verkoop van tweedehands tickets gaat buiten onze eigen kanalen om. De Kroepoekfabriek is nooit of te nimmer verantwoordelijk voor geleden schade bij aankoop van tweedehands tickets.

  • Algemene Voorwaarden en disclaimer

    De Kroepoekfabriek hanteert de algemene voorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze zijn hier te vinden.

    De Kroepoekfabriek besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. De Kroepoekfabriek is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via internet of technische storingen. Alle informatie is onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. De Kroepoekfabriek behoudt het recht om handelingen die zijn voltrokken aan de hand van foutieve informatie, ongedaan te maken.