loading


RABO BLIJFT HOOFDSPONSOR di september 2 2014

Goed nieuws voor De Kroepoekfabriek! Na drie jaar besluit Rabobank Rotterdam het sponsorcontract met het poppodium te verlengen. De samenwerking is goed bevallen en de projecten van het poppodium sluiten naadloos aan bij de ambities van de bank. Allebei willen ze met hun inzet de stad sterker maken.

KF Kroe credits Ton Delfos

Het succes van De Kroepoekfabriek is afhankelijk van veel verschillende factoren. Het enthousiasme is groot, net als de behoefte aan een professioneel podium voor live muziek, dance, hiphop en workshops. Landelijke acts worden afgewisseld met regionale helden. Alles is gericht op het geven van ruimte en bieden van kansen aan talent, zowel op het podium als achter de schermen. Om als culturele organisatie stevig te houden, is de samenwerking met het bedrijfsleven van groot belang.

Goede match
De Rabobank had al snel in de gaten dat er veel overeenkomsten zijn tussen het cultuurpodium en de lokale bank. De Kroepoekfabriek en de Rabobank passen bij elkaar en kunnen elkaar versterken. Beide partijen willen een rol vervullen in de regio op maatschappelijk vlak. Ook kennen ze een gezamenlijke doelgroep die binnen de samenwerking goed benaderd kan worden. In 2011 was de eerste samenwerking beklonken. Deze maand is toegezegd dat de bank, ook na het samengaan met Rotterdam, het partnerschap wil voortzetten.

Talenten ontwikkelen
“We zijn ontzettend blij met dit nieuws! Helemaal in jaren waar de bezuinigingen je om de oren vliegen, is samenwerking met een partij als de Rabobank van levensbelang. We zijn erg trots dat ze willen blijven! ”, aldus Renske Verbeek, directeur van het poppodium.  Het team van De Kroepoekfabriek en het team van Rabobank Rotterdam geven samen vorm aan de samenwerking. “Onze doelen en belangen komen sterk overeen”, vertelt Verbeek, “De Rabobank draagt op veel vlakken bij aan de ontwikkeling van jong talent in de stad en daarmee maken ze ons én de stad sterker.”

Trots
Dave de Held, Rayondirecteur Rabobank Schiedam-Vlaardingen, kijkt uit naar alles wat komen gaat. “We zijn er trots op de hoofdsponsor van De Kroepoekfabriek te blijven! We vinden het een sprekend initiatief, waar we graag bij willen horen. Het is mooi dat er zoveel vrijwilligers bij betrokken zijn. We blijven op deze manier graag in contact met onze jonge klanten en mogelijke nieuwe jonge klanten. Het past bij de Rabobank om zich te verbinden aan dit soort prachtige lokale initiatieven. Daarom is onze betrokkenheid bij De Kroepoekfabriek voor ons een hele logische keuze. We zijn ook erg enthousiast zijn over alle toekomstplannen van De Kroepoekfabriek en zien dat er een belangrijke rol wordt vervuld binnen ons werkgebied (Vlaardingen).”, aldus de Held.

Meer informatie is te vinden op www.rabobank.nl/rotterdam en www.kroepoekfabriek.nl.