loading
  • Wat is De Kroepoekfabriek?

    Goede vraag! De Kroepoekfabriek is een professioneel poppodium: een plek waar wekelijks artiesten optreden. Zowel bands als dj’s en mc’s in tal van genres vinden hier hun plek. Nationale bekendheden en regionale helden wisselen elkaar af. Ook kan je hier terecht voor popmuziek gerelateerde workshops zoals concertfotografie, dj-en en producing.

  • Wanneer is De Kroepoekfabriek geopend?

    De Kroepoekfabriek is alleen voor publiek geopend tijdens evenementen. Wel is het team te bereiken op kantoordagen tussen 09.00 en 17.00 uur voor alle vragen, voorstellen en ideeën.

  • Hoeveel mensen kunnen er in De Kroepoekfabriek?

    De capaciteit van De Kroepoekfabriek is 300 man staand publiek in de zaal. Naast de zaal beschikken we over een aantal multifunctionele studio’s, variërend in capaciteit.

  • Kan ik De Kroepoekfabriek huren voor mijn eigen evenement?

    Absoluut! De Kroepoekfabriek heeft hiervoor veel en bovendien uiteenlopende mogelijkheden. Van markten tot conferenties, bruiloften, dansfeesten en diners, van feestjes tot cd-presentaties, zowel zakelijk als particulier. Je kunt de zaal en afzonderlijke ruimtes los huren of wij kunnen je helpen met het volledige programma en alles wat daarbij komt kijken. Benieuwd naar al die mogelijkheden en bijbehorende kosten? Neem gerust contact op met onze collega Ans Lokker via ans[at]kroepoekfabriek.nl of bel even naar 010-4455580. Langskomen kan natuurlijk ook! Maak hiervoor van tevoren wel even een afspraak. Voor meer informatie kan je ook op de verhuurpagina kijken.

  • Ik heb een te gek idee voor jullie programmering. Wat kan ik daarmee doen?

    Als je een idee of concept hebt wat aansluit bij het profiel van De Kroepoekfabriek als poppodium, mail dan naar info[at]kroepoekfabriek.nl. Vanuit daar zetten we bij interesse je verzoek door naar ons team van programmeurs. Dit geldt voor ook bands die graag bij ons komen optreden. We doen ons best iedereen te beantwoorden, dit kan soms even duren.

  • Hoe steekt De Kroepoekfabriek organisatorisch in elkaar?

    De Kroepoekfabriek bestaat uit een stichting met een cultureel doel waarin de programma-activiteiten ontplooid worden. Daaronder bestaat er een BV waarvan de stichting enig aandeelhouder is. Binnen de BV vinden onze horeca- en verhuuractiviteiten plaats waardoor we met dezelfde spelregels werken als de horeca. Verder bestaat het team uit een kleine groep vaste krachten (velen op parttime basis) welke een grote groep vrijwilligers (de Kroe) aansturen.

    De Kroe bestaat uit mensen uit alle rangen en standen, van jong tot ouder. Zij bemannen tijdens evenementen de kassa, dj-set, bar en garderobe, zorgen voor de licht- en geluidstechniek en nemen de artiesten onder hun hoede. Het vaste team draagt zorg voor de samenstelling van het programma, de marketing en alle andere zaken die nodig zijn om een poppodium draaiende te houden, in nauwe samenwerking met de Kroe. Zonder de Kroe zou De Kroepoekfabriek niet bestaan.

  • Klinkt leuk allemaal! Kan ik bij jullie komen werken?

    Dat kan! Over het algemeen zijn we altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Kijk daarvoor even hier. Ook hebben we regelmatig leerzame stageplekken te vervullen en heel af en toe komt er een betaalde vacature vrij. Voor stageplaatsen en vacatures moet je hier zijn.

  • Hoe kom ik in contact met De Kroepoekfabriek?

    Je kan ons altijd bellen (010-4455580, tijdens kantooruren) of mailen ([email protected]). Check ook de team- en contactpagina.

  • Is De Kroepoekfabriek toegankelijk voor mindervaliden?

    Ja, dat zijn we zeker! Naast onze hoofdingang (met drie traptreden) hebben we een ingang waar bijvoorbeeld personen in een rolstoel gemakkelijk naar binnen kunnen. Geef het even aan bij de collega die bij de deur staat als je hier gebruik van wilt maken.

    De begane grond is gelijkvloers, heeft een bar en er is een mindervalidentoilet aanwezig. Soms is deze uit veiligheidsoverwegingen (bijv. het voorkomen van drugsgebruik) op slot. Mocht dit het geval zijn, trek dan even een van de medewerkers op de vloer aan de jas.

    De garderobe is helaas wel op de tweede verdieping. Een van onze collega’s helpt je uiteraard met het ophangen van je jas of tas, dit is geen probleem!

    Hoewel we altijd helemaal toegankelijk zijn is het voor ons soms prettig om te weten als je op voorhand iets extra’s nodig hebt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zitplaats in de vorm van een kruk! We moeten onze capaciteit en de veiligheid van onze bezoekers in acht nemen dus we kunnen niet beloven dat dit altijd lukt, maar we denken altijd met je mee. Je kunt ons even bellen of een mailtje sturen naar info [at] kroepoekfabriek.nl.

  • Nemen jullie gekochte tickets terug?

    Nee, gekochte tickets nemen wij onder geen voorwaarde terug. Natuurlijk krijg je wel je geld terug in het geval van annulering van het evenement. Ook bij verplaatsing van een evenement bieden we je dit aan, als je niet kan op de nieuwe datum.

  • Kost de garderobe geld?

    Nee, het ophangen van je jas of het achterlaten van de tas is geheel gratis. Enkel tijdens een evenement georganiseerd door derden kan het zo zijn dat er een kleine vergoeding gevraagd wordt voor de garderobe. Bij gebruik van de garderobe is ons garderobereglement van toepassing.

  • Hoe kan ik betalen bij De Kroepoekfabriek?

    In De Kroepoekfabriek hebben we gekozen voor ‘pin-only’: een opstelling waarbij je snel en gemakkelijk met je pinpas betaalt aan de bar en de ticketkassa. Dat kan zowel contactloos als op de ‘klassieke’ manier.

  • Hoe kom ik bij De KF?

    Lopend, fietsend, met de metro of de auto. En vergeet de motor niet. Alle gekheid op een stokje: als je wilt weten hoe we het best bereikbaar zijn moet je even hier kijken.

  • Hanteert De Kroepoekfabriek een minimumleeftijd?

    Bij clubavonden hanteren wij vaak een minimumleeftijd die vermeld staat bij het programmitem op de website. Over het algemeen is deze minimumleeftijd 18 jaar. Hierop controleert De Kroepoekfabriek; het meenemen van een ID-bewijs, paspoort of rijbewijs is daarom verplicht. Het niet bij hebben van een dergelijk bewijs resulteert in het weigeren van de toegang.

    Voor consumpties geldt: geen alcohol onder de 18. Op vertoon van ID-bewijs, rijbewijs of paspoort krijgt men een 18+ bandje. Bij twijfel vraagt het personeel van De Kroepoekfabriek hier om. Geen id? Dan ook geen bandje. Bij overtreding (d.w.z. het in de hand hebben of drinken van alcoholhoudende dranken zonder bandje) wordt de overtreder de verdere toegang per direct ontzegd. Je hebt geen recht op restitutie van entreegelden, aangezien je de huisregels hebt overtreden.

    We raden sterk aan bij reguliere concerten jongeren jonger dan 16 vergezeld te laten gaan van een volwassene.

  • Waar kan ik jullie huisregels terugvinden?

    De huisregels zijn bindend en gelden op het moment dat De Kroepoekfabriek en het direct daaraan grenzende terrein betreden wordt. De huisregels kun je hier vinden.

  • Wat gebeurt er als ik de huisregels overtreed?

    Dat hangt er helemaal vanaf welke huisregel je overtreedt natuurlijk, sommige regels tellen zwaarder dan anderen. Sancties variëren van directe ontzegging van de verdere toegang (oftwel: jas pakken en naar huis) tot ontzegging voor langere tijd. Bij overtreding van de wet wordt echter altijd de politie ingeschakeld.

  • Algemene Voorwaarden en disclaimer

    De Kroepoekfabriek hanteert de algemene voorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze zijn hier te vinden.

    De Kroepoekfabriek besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. De Kroepoekfabriek is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via internet of technische storingen. Alle informatie is onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. De Kroepoekfabriek behoudt het recht om handelingen die zijn voltrokken aan de hand van foutieve informatie, ongedaan te maken.

  • Nemen jullie gekochte tickets terug?

    Nee, gekochte tickets nemen wij onder geen voorwaarde terug. Natuurlijk krijg je wel je geld terug in het geval van annulering van het evenement. Ook bij verplaatsing van een evenement bieden we je dit aan, als je niet kan op de nieuwe datum.

  • Hoe kan ik aan tickets voor evenementen in De Kroepoekfabriek komen?

    Tickets voor concerten en evenementen van De Kroepoekfabriek koop je online of aan onze deurkassa. Aan de kassa kun je alleen met pin betalen, op onze website betaal je met creditcard, Sofort, Bancontact of natuurlijk iDeal.

    • De deurkassa is enkel geopend tijdens concerten en evenementen, vanaf een half uur voor aanvang van het programma.
  • Hanteert De Kroepoekfabriek een minimumleeftijd om binnen te komen?

    Bij clubavonden hanteren wij vaak een minimumleeftijd die vermeld staat bij het programmitem op de website. Over het algemeen is deze minimumleeftijd 18 jaar. Hierop controleert De Kroepoekfabriek; het meenemen van een ID-bewijs, paspoort of rijbewijs is daarom verplicht. Het niet bij hebben van een dergelijk bewijs resulteert in het weigeren van de toegang.

    Voor consumpties geldt: geen alcohol onder de 18. Op vertoon van ID-bewijs, rijbewijs of paspoort krijgt men een 18+ bandje. Bij twijfel vraagt het personeel van De Kroepoekfabriek hier om. Geen id? Dan ook geen bandje. Bij overtreding (d.w.z. het in de hand hebben of drinken van alcoholhoudende dranken zonder bandje) wordt de overtreder de verdere toegang per direct ontzegd. Je hebt geen recht op restitutie van entreegelden, aangezien je de huisregels hebt overtreden.

    We raden sterk aan bij reguliere concerten jongeren jonger dan 16 vergezeld te laten gaan van een volwassene.

  • Hoe kan ik online aan kaartjes komen?

    Om via de site van De Kroepoekfabriek kaartjes te kunnen bestellen, heb je een account nodig van Stager. Je kunt er gemakkelijk eentje aanmaken en hiermee inloggen. Betalingen gaan via iDeal of via Bancontact, Sofort of creditcard. Houd je benodigdheden voor internetbankieren bij de hand. Hier volgen de stappen:

    Nog geen account?
    Klik op de knop ‘Tickets Kopen’ op onze website bij het programma-item naar keuze. Klik op ‘KIES’ achter de kaartsoort, en selecteer de gewenste hoeveelheid. Je kan vervolgens verder winkelen of je bestelling afronden. Als gaat afronden moet je registreren. Klik hierop, vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘bewaar’. Let op: de bevestiging van de aankoop van je tickets en de tickets zelf krijg je op het e-mailadres dat je voor dit account invult. Bij het plaatsen van de bestelling verschijnen vervolgens de betaalopties. Vink het vakje voor ‘Ik accepteer de Algemene Voorwaarden en de Privacy Policy’ aan en kies voor de gewenste betaalmethode. Volg vervolgens de instructies van je bank. Daarna kom je terug in Stager kan kan je je tickets downloaden. Niets ontvangen? Check ook je SPAM-box/Ongewenste e-mail even. In de e-mail zijn de tickets als .pdf-bestand bijgevoegd. Neem de tickets geprint of op je telefoon mee naar het event. Echt niets ontvangen? Log in dan nogmaals in op Stager via onze website. De tickets zijn daar onder het kopje “Bestelhistorie” terug te vinden. Niets gevonden? Bel of mail naar De Kroepoekfabriek op 010-4455580 of [email protected].

    Al wel een account?
    Klik op de knop ‘Tickets Kopen’ op onze website bij het programma-item naar keuze. Selecteer de gewenste ticketsoort en klik op ‘Kies’. Geef vervolgens het gewenste aantal aan en klik op ‘plaats bestelling’ of ‘verder winkelen’. Bij het plaatsen van de bestelling verschijnen de betaalopties. Vink het vakje voor ‘Ik accepteer de Algemene Voorwaarden en de Privacy Policy’ aan en kies voor de gewenste betaalmethode. Volg vervolgens de instructies van je bank. Daarna kom je terug in Stager en kan je je tickets downloaden. Ook worden ze per e-mail naar je toegezonden. Niets ontvangen? Check ook je SPAM-box/Ongewenste e-mail even. In de e-mail zijn de tickets als .pdf-bestand bijgevoegd. Neem de tickets geprint of op je telefoon mee naar het event. Echt niets ontvangen? Log in dan nogmaals in op Stager via onze website. De tickets zijn daar onder het kopje “Uw Tickets” terug te vinden. Niets gevonden? Bel of mail naar De Kroepoekfabriek op 010-4455580 of [email protected].

  • Hoe kan ik de tickets betalen?

    Online kan je betalen met iDeal, Bancontact, Sofort of met je creditcard. Voor bedrijven bestaat de mogelijk om op factuur kaarten te bestellen. Ideaal voor een bedrijfsuitje! Neem hiervoor contact op met De Kroepoekfabriek per e-mail ([email protected]) of telefoon (010-4455580). Aan de deur kan je alleen met pin betalen.

  • Waarom brengt De Kroepoekfabriek servicekosten in rekening en wat zijn dit?

    Servicekosten, ook wel een ‘(service)fee’ genoemd, zijn de kosten om het betalingsverkeer mogelijk te maken. Deze bedragen 1,50 euro per ticket, zowel aan de deur als online. De prijzen op onze website zijn altijd inclusief servicekosten.

    Kaartkopers die betalen met Bancontact betalen daarop nog een toeslag van 1,5% van het aankoopbedrag, voor Sofort en creditcard geldt een toeslag van 2%. Deze toeslagen komen bovenop de op de website vermelde prijzen.

  • Waarom zijn online kaarten vaak goedkoper dan kaarten aan de deur?

    Dat heeft een aantal redenen: het scheelt rijen als men online bestelt, geeft ons meer zekerheid als men in de voorverkoop tickets koopt.

  • Hoe lang heb ik de tijd om online te bestellen en waarom is deze tijdslimiet er?

    Je hebt in totaal 15 minuten de tijd om je bestelling af te ronden vanaf het moment dat je de gewenste tickets hebt geselecteerd. Na het verlopen van de limiet komen de tickets opnieuw vrij. Dit is gedaan om bij populaire concerten die snel uitverkocht dreigen te raken, iedereen een kans te geven tickets te kopen.

  • Ik heb geen printer, is dat erg?

    Geen stress! We scannen tickets het liefst vanaf het scherm van je smartphone. Printen is niet nodig.

    Geen smartphone? Noteer dan het transactienummer en neem dit mee op de avond van het concert. Met dit transactienummer kun je je tickets op naam opvragen bij de kassamedewerker van De Kroepoekfabriek. Dan krijg je je toegangsticket met barcode die je kunt laten scannen bij de toegangscontrole. De kassa is vanaf een half uur voor aanvang van het concert of evenement geopend, vanaf het moment dat ook de deuren openen.

  • Kan ik door misbruik van e-tickets toch gratis binnenkomen?

    Nee, kopiëren van de barcode is zinloos. Iedere code is uniek en met je transactienummer kun je slechts éénmalig je tickets met barcode ophalen bij de kassa. Ofwel: de barcode kan slechts één keer worden gescand bij de toegangscontrole. Zonder een geldige barcode heb je geen recht op toegang! Bij twijfel over de juistheid van je bestelling kan om legitimatie worden gevraagd. Let op: voorkom misbruik van je transactienummer met barcode(s). Houd je nummer en de barcode(s) strikt privé, zodat anderen deze niet kunnen kopiëren en gebruiken. Nadat de code is gescand, is de barcode niet meer geldig en is ook niet meer na te gaan wie de barcode al heeft gebruikt.

  • Wat als een evenement wordt afgelast of verplaatst, krijg ik dan mijn geld terug?

    Als het concert niet doorgaat op de aangekondigde datum, nemen wij altijd contact met je op. Je krijgt vanzelfsprekend een vervangende datum of terugbetaling aangeboden.

  • Ik wil mijn accountgegevens wijzigen, kan dat?

    Als je ingelogd bent, kun je ook de gegevens in je account wijzigen. Bijvoorbeeld je e-mailadres, telefoonnummer of je muziekvoorkeur. Maar ook je wachtwoord. Het is belangrijk dat de gegevens in je account correct zijn. Zo kunnen we je bijvoorbeeld bereiken indien een concert waarvoor je tickets hebt gekocht niet door mocht gaan of er wanneer er andere veranderingen zijn.

  • Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan in het inlogscherm, tijdens het voltooien van je aankoop, op ‘wachtwoord vergeten?’. Instructies worden dan naar het bij het account horende e-mailadres gestuurd.

  • Ik ben mijn e-ticket met barcode(s) kwijt, wat nu?

    Voor je aan de slag gaat: bedenkt met welk e-mailadres je de tickets hebt gekocht. Vrijwel altijd is het missen van tickets te herleiden naar het gebruik van een ander e-mailadres dan men dacht, of een typefout in het e-mailadres waardoor de tickets nooit aankomen.

    Stap 1: Log even eventjes in op Stager, via onze website. Onder het kopje “Bestelhistorie” is je volledige bestelhistorie terug te vinden en kan je je tickets opnieuw uitprinten.

    De andere manier is naar de website van onze ticketprovider Stager te gaan en hier het e-mailadres intikken waarmee je de tickets hebt aangeschaft. Je krijg dan alle door jou aangeschafte tickets voor aankomende evenementen van de podia/festivals die met Stager werken met voor hun ticketverkpop.

    Stap 2: niets gevonden? Neem dan contact op met De Kroepoekfabriek via [email protected] of via 010-4455580 (op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur). Wij kunnen je e-ticket opnieuw toesturen, en als er een typefout in je mailadres blijkt te zitten, deze herstellen. Ook kun je op de dag van het evenement langskomen bij de kassa; op vernoeming van je naam kunnen wij de tickets aan de deur alsnog uitprinten.

  • Het bestellen lukt niet…

    Vervelend dat het niet lukt! Allereerst excuses. Mocht je problemen hebben met de bestelling van je tickets via de site van De Kroepoekfabriek, neem dan contact op met De Kroepoekfabriek. Dat kan telefonisch, tijdens kantooruren, via 010-4455580 of per e-mail via [email protected]. We zullen je dan zo snel en goed mogelijk helpen!

  • Kan ik zien wat ik eerder heb besteld bij De Kroepoekfabriek (bestelhistorie)?

    Jazeker. Als je ingelogd bent, kijk dan rechtsboven in en klik op het kopje “Bestelhistorie”. Hier kan je al je gekochte tickets terug vinden en eenvoudig downloaden en printen.  Ook kan je naar de website van onze ticketprovider Stager gaan en hier het e-mailadres intikken waarmee je de tickets hebt aangeschaft. Je krijg dan alle door jou aangeschafte tickets voor aankomende evenementen van de podia/festivals die met Stager werken met voor hun ticketverkoop.

  • Het evenement is uitverkocht, help! Wat nu?

    De term verraad het al natuurlijk: wij hebben echt geen tickets meer voor het betreffende evenement. Contact zoeken met de vraag of er toch écht niet meer één kaartje is, heeft geen zin. Wat wel kans van slagen biedt, is zoeken naar een tweedehands ticket.  In dat geval adviseren wij je TicketSwap te gebruiken.
    Dankzij de samenwerking tussen Ticketswap en onze ticketprovider Stager, worden te koop aangeboden tickets automatisch gecontroleerd op echtheid en krijg je bij aankoop automatisch een nieuwe barcode op je ticket. Daarmee is de juistheid van je ticket 100% gegarandeerd.

    Check bij twijfel van echtheid ook Ticket Oplichting.

    Disclaimer: verkoop van tweedehands tickets gaat buiten onze eigen kanalen om. De Kroepoekfabriek is nooit of te nimmer verantwoordelijk voor geleden schade bij aankoop van tweedehands tickets.

  • Algemene Voorwaarden en disclaimer

    De Kroepoekfabriek hanteert de algemene voorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze zijn hier te vinden.

    De Kroepoekfabriek besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. De Kroepoekfabriek is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via internet of technische storingen. Alle informatie is onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. De Kroepoekfabriek behoudt het recht om handelingen die zijn voltrokken aan de hand van foutieve informatie, ongedaan te maken.