Op donderdag 12 maart keert Comedytunes terug naar De Kroepoekfabriek. Tijdens deze avond spelen Sezgin Güleç, Luuk Weggemans, Fuad Hassen en Céline Schrama op ons podium. De comedians vertellen in hoog tempo de meest absurde en hilarische verhalen.
Sezgin Güleç
Sezgin (1998) komt uit Hillesluis. Voordat hij begon met comedy was hij overal waar hij kwam een virtuoos enfant terrible en toen hij begon met comedy in 2019 werd hij ons enfant terrible. Zodra hij op het podium stapt laat hij je met elke vezel in zijn lichaam weten dat er geen enkele ruimte meer is voor uitgespeelde typetjes, pretentieusheid of oneerlijkheid. Hij handelt uitsluitend in het komedische extract van zijn keiharde realiteiten.
Luuk Weggemans
Luuk Weggemans (Den Haag, 1997) is een van de grootste onbekende comedy talenten van het land. Hij studeerde in 2022 af aan de Koningstheateracademie in Den Bosch, stond een jaar later in de finale van het Groninger Studenten Cabaret Festival en won de jury- en publieksprijs van het Amsterdams Studenten Cabaret Festival. In 2024 stond hij in de finale van Cameretten, waar hij zowel de publieks- als de persoonlijkheidsprijs in de wacht sleepte. Ga er maar eens goed voor zitten voor dit, nu nog onbekende comedy talent.
Fuad Hassen
Fuad Hassen is allereerst de grappigste man van het universum. Het staat op internet dus het is waar. Fuad won in 2013 de finale van de Camerettenfestival. Waar Fuad op het podium staat is het feest. Elke zaal weet hij feilloos om zijn vinger te wenden. Fuad speelt avondvullend door het hele land, momenteel speelt hij zijn voorstelling: Vogel vrij. De kracht van Fuad is dat je al vrolijk wordt als je hem ziet en dan moeten de grappen nog komen. Fuad een comedian die je niet snel vergeet.
Céline Scharma
Het jonge veelbelovende talent Céline Schrama is finalisten van het Leids Cabaret Festival 2022. Céline is altijd die persoon die in een gesprek net iets te ver gaat. Vet ongemakkelijk en onhandig, behalve op het podium. Daar is die ongemakkelijkheid en onhandigheid haar beste wapen. Haar hoge grapdichtheid en zelfspot zijn daarbij haar grootste troef; eerst zichzelf belachelijk maken, en dan … is het publiek aan de beurt.
